عکس شهر

ساخت وبلاگ

کلگری


برای دیدن بقیه عکس ها به ادامه مطلب بروید

 

شهری در جنوب استان آلبرتای کانادا است که در منطقه کوهپایه و دشت در ۸۰ کیلومتری شرق رشته کوههای راکی کانادا جای گرفته است. این شهر یکی از مهم‌ترین قطب‌های اقتصادی این کشور بشمار می‌آید.

این شهر در جنوب غربی کشور کانادا قرار دارد و مرکز انرژی و فعالیتهای نفتی در شمال قاره آمریکا محسوب می‌شود. شهر کالگری با جمعیتی بالغ بر ۱ میلیون نفر یکی از پرجمعیت‌ترین شهرهای کانادا و پرجمعیت‌ترین شهر آلبرتا است. در این شهر زبان انگلیسی زبان روزمره بشمار می‌آید ولی کارمندان دولتی موظف به تسلط به زبان فرانسه نیز می‌باشند.

مهم‌ترین دانشگاه در شهر کالگری دانشگاه کالگری نام دارد. استفان هارپر نخست وزیر وقت کانادا (سال ۲۰۰۶) یکی از فارغ‌التحصیلان این دانشگاه می‌باشد.

همچنین در سال ۱۹۸۸ شهر کالگری به عنوان نخستین شهر کانادا میزبان بازی‌های المپیک زمستانی بود.

 

عکس شهر...
ما را در سایت عکس شهر دنبال می کنید

برچسب : کلگری,کالگری,کانادا,بهترین شهر دنیا,قشنگ ترین شهر دنیا,دیدنی های کلگری,دیدنی های کانادا,نقاط دیدنی کانادا,کالگری کانادا, نویسنده : جهانگرد citypic بازدید : 8598 تاريخ : 7 تير 1392 ساعت: 2:13 PM

دالاس

 

 

برای دیدن بقیه عکس ها به ادامه مطلب بروید

 

 

شهری در ایالت تگزاس در کشور ایالات متحده آمریکا است.
معمولا وقتی صحبت از شهر دالاس می شود منظور منطقه کلان‌شهر دالاس-فورت وورث است. منطقه شهری دالاس و تعداد زیادی مناطق شهری همجوار، به صورت پیوسته تحت نام کلان‌شهر دالاس-فورت وورث شناخته می شوند و همه اهالی این کلان‌شهر خود را ساکنین دالاس می نامند.

کلان‌شهر دالاس-فورت وورث با بیش از شش میلیون نفر جمعیت، بزرگ‌ترین کلان‌شهر ایالت تگزاس و چهارمین کلان‌شهر بزرگ ایالات متحده آمریکا است. البته منطقه شهری دالاس، نهمین شهر بزرگ آمریکا از لحاظ جمعیت می‌باشد.

آب و هوای این شهر بسیار متغیر است. در یک نگاه کلی عمدتاً دو فصل تابستان و زمستان در آن مشاهده می شود و عمر سایر فصول بسیار کوتاه است. هوای دالاس در تابستان گرم است و درجه حرارت به بیش از ۴۰ درجه سانتی گراد می رسد. در زمستان نیز برف در دالاس می بارد.

رژیم رطوبتی این کلانشهر به دلیل فاصله نسبتاً نزدیک با خلیج مکزیک، تحت تاثیر آن قرار گرفته و رطوبت نسبی این منطقه زیاد است. میزان و تواتر بارندگی ها زیاد است و معمولاً در هر ماه چند نوبت بارندگی روی می دهد.

تورنادو یا گردباد از ویژگی های منطقه دالاس فورت وورث است. تورنادو عمدتاً در منطقه فورت وورث دیده می شود و در محدوده شهر دالاس به ندرت ایجاد می شود.

عکس شهر...
ما را در سایت عکس شهر دنبال می کنید

برچسب : دالاس,دالاس فورت وورٍث,ایالت تگزاس,شهر های تگزاس,شهرستان دالاس,دالاس ماوریکس,دیدنی های تگزاس,برج های تگزاس,عکس های تگزاس,عکس های دالاس,عکس شهرهای آمریکا,مناطق دیدنی آمریکا,مناطق دیدنی تگزاس,اسالت های دیدنی آمریکا, نویسنده : جهانگرد citypic بازدید : 9292 تاريخ : 7 تير 1392 ساعت: 2:12 PM

میامی

 

برای دیدن بقیه عکس ها به ادامه مطلب بروید

 

میامی (به انگلیسی: Miami)‏ شهری است در جنوب شرقی ایالت فلوریدا در کشور آمریکا. با احتساب حومه این شهر ۵٬۴۰۰٬۰۰۰ نفر جمعیت دارد.

میامی یک شهر توریستی می‌باشد. میامی به شهر جادو (Magic City) مشهور است.
بندر میامی یکی از بزرگترین و مهمترین بنادر در آمریکاست.
تیم مجیک جک و نیز تیم فوتبال آمریکایی میامی دلفینز و تیم بسکتبال میامی هیت از تیم‌های این شهر هستند.
از شرکت‌های مهم این شهر آرکیتکتانیکا را میتوان نام برد.
مراکز دانشگاهی

    دانشگاه بین‌المللی فلوریدا
    دانشگاه میامی
    دانشگاه نوا ساوت‌ایسترن

عکس شهر...
ما را در سایت عکس شهر دنبال می کنید

برچسب : میامی,فلوریدا,میامی فلوریدا,آمریکا,عکس,ایالت فلوریدا,شهر میامی آمریکا,عکس شهرهای های آمریکا,قاره آمریکا,ایالت متحده آمریکا,جاهای دیدنی میامی,جاهای دیدنی فلوریدا,عکس شهر میامی,عکس ایالت فلوریدا, نویسنده : جهانگرد citypic بازدید : 12145 تاريخ : 5 تير 1392 ساعت: 2:11 PM

اسلو نروژ

 

برای دیدن بقیه عکس ها به ادامه مطلب بروید

 

شهر اُسلو (Oslo) بزرگترین شهر و پایتخت کشور نروژ است. اسلو همچنین تنها شهر نروژ است که خود یک استان (استان اسلو) نیز هست.
شهر اسلو بین سال‌های ۱۶۲۴ و ۱۹۲۵ میلادی کریستیانا نامیده میشد

اسلو در سال ۱۴۰۸ به دست هارالد سوم (پادشاه نروژ) بنیان گذاشته شد. اسلو در ۱۶۲۴ در آتش‌سوزی گسترده‌ای به ‏‏شدّت آسیب دید و سپس به دست پادشاه دانمارک، کریستیان چهارم، به‌طور گسترده بازسازی شد. پس از این بازسازی، او نام شهر را به کریستیانا تغییر داد.

نام این شهر در ۱۹۲۵ بار دیگر به اُسلو برگردانده شد. پیرامون معنی نام اسلو اختلاف نظر وجود دارد ولی این‌که این نام از زبان نروژی باستان گرفته شده قطعی است. اسلو در آغاز نام یک مزرعه بزرگ در محل سکونتگاه قدیمی بیورویکا بود. زبان‌شناسان دو نظر اصلی در مورد معنی نام اسلو دارند. برپایه نظر اول، این نام به معنی «چمنزار در پای تپه» است و برپایه نظر دوم، این نام «چمنزاری که وقف ایزدان شده» معنی می‌دهد. پژوهشگران هر دو نظر را به یک اندازه محتمل می‌دانند.
منطقه کلان‌شهری اسلو در سال ۲۰۱۰ جمعیتی برابر با ۱٬۴۲۲٬۴۴۲ نفر داشت که ۹۱۲٬۰۴۶ نفر از آن‌ها در مناطق مسکونی به‌هم پیوسته زندگی می‌کنند.

رشد جمعیت در اسلو سالانه دو درصد است که با این ترتیب، بالاترین رشد جمعیت را در میان شهرهای اروپا دارد. این میزان رشد در نتیجه مهاجرت خارجیان به این شهر است و درصد نروژی‌تباران در اسلو رو به کاهش دارد.

 

عکس شهر...
ما را در سایت عکس شهر دنبال می کنید

برچسب : نروژ,اسلو,پایتخت نروژ,زیباترین شهر دنیا,قشنگ ترین شهر جهان,سواحل نروژ,جاهای دیدنی نروژ,اماکن توریستی نروژ,شهر های اروپایی,ساختمان های اروپاییرمعماری قدیم اروپایی,معماری اروپایی,عکس شهرهای جهان,عکس قشنگترین شهرهای جهان,عکس بهترین کشورهای دنیا, نویسنده : جهانگرد citypic بازدید : 15693 تاريخ : 5 تير 1392 ساعت: 2:10 PM

برازیلیا

 

 

برای دیدن بقیه عکس ها به ادامه مطلب بروید

 

 

برازیلیا پایتخت کشور برزیل است.

ساخت این شهر به این علت بود که می‌خواستند محل پایتخت برزیل که پیش از آن شهر ریو دوژانیرو بود را تغییر داده و بیشتر به مرکز و غرب کشور بیاورند تا به دیگر ناحیه‌ها نزدیک‌تر باشد. برای این تغییر پایتخت نیروی کاری عظیمی از سراسر کشور به‌کار گرفته‌شد. طرح و نقشه این شهر بشکل یک هواپیما است.
برزیلا در یک ناحیهِ فدرال توسط Juscelino Kubitschek در داخل ایالت گویاس ایجاد شد.

در شرق ناحیه رودخانهِ پرتو و در غرب آن رودخانهِ دسکوبرتو قرار دارد.

برزیلا در پلانالتو بر روی فلاتی با ارتفاع ۱۰۰۰ متر واقع است. فاصلهِ برزیلا از گویانیا ۲۰۷ کیلومتر، از سالولدور ۱٫۵۳۱ کیلومتر، از ریو دی یانیرو ۹۳۰، از بلو هریزانت ۷۱۶ و از سائو پائولو بیش از ۱٫۰۱۵ کیلومتر است.


 

عکس شهر...
ما را در سایت عکس شهر دنبال می کنید

برچسب : برازیلیا,برزیل,شهر های برزیل,پایتخت برزیل, جاهای دیدنی برزیل,طبیعت برزیل,آمریکای جنوبی,عکس شهرهای برزیل,عکسشهرهای آمریکایجنوبی, کشورهای آمریکایی جنوبی, نویسنده : جهانگرد citypic بازدید : 10917 تاريخ : 1 تير 1392 ساعت: 2:8 PM

لیورپول

 

برای دیدن بقیه عکس ها به ادامه مطلب بروید

 

شهری بندری در شمال غربی انگلستان است. لیورپول نزدیک به نیم میلیون نفر جمعیت دارد و چهارمین شهر پرجمعیت بریتانیاست. این شهر در شمال غربی انگلستان قرار گرفته‌است و درآمد آن از راه حمل و نقل دریایی و صنایع تولیدی تامین می‌شده‌است.

این شهر یکی از سه شهر مهم منطقه انگلستان است و دارای قدمت تاریخی زیادی است و در سال ۲۰۰۷ جشن هشت صدمین سال قدمت خود را برپا کرد.

لیورپول به دلیل تیم فوتبال، موسیقی پاپ و همچنین گروه بیتل‌ها شهرت دارد. لیورپول در سال ۲۰۰۸ به عنوان پایتخت فرهنگی اروپا نام گرفت.


لیورپول بیش از ۲۵۰۰ بنا و ساختمان قدیمی با معماری باستانی دارد. آب نمای شهر که در لیست مکان‌های باستانی یونسکو قرار گرفته است. موزه داک مملو از اشیای باستانی می‌باشد و این مستثنای ۲۵۰ اثر تاریخی است.
آلبرت داک یکی از بزرگترین مکان‌های جذب توریست در لیورپول است

مکان‌های عبادتی تاریخی ای همچون کلیسای سنت نیکلاس برای ارتدکس‌ها و کلیسای گوستاو آدولف برای کاتولیک‌ها در این شهر وجود دارد.

این شهر یک مسجد نیز دارد که برای مسلمانان این شهر به‌خاطر برگزاری مراسم آیینی مسلمانان از جمله نماز جمعه ساخته شده است، اکثر جمعیت مسلمان، پاکستانی و عرب هستند حتی در این شهر معابدی برای هندوها نیز وجود دارد که دارای قدمتی ۲۰۰ ساله است. لیورپول صاحب پنجمین کلیسای بزرگ دنیا می باشد

عکس شهر...
ما را در سایت عکس شهر دنبال می کنید

برچسب : لیورپول, شهر لیورپول,بندر لیورپول,شهرهای زیبا اروپا,جاهای دیدنی اروپا,اماکن گردشگری انگلستان,عکس های شهرهای انگلستان,لیورپول انگلیس,شهرهای,زیبا,جاهای دیدنی لیورپول, نویسنده : جهانگرد citypic بازدید : 11429 تاريخ : 1 تير 1392 ساعت: 2:7 PM